Ben je geïnteresseerd om een workshop bij mij te volgen of wil je deze workshop op je eigen locatie organiseren? Hieronder is een lijst van workshops die beschikbaar zijn en een beschrijving wat je tijdens de lessen leert. Elke workshop kan aangepast worden of gecombineerd. Je kan mij altijd emailen met  jouw specifieke vraag.

Quilten met de boventransportvoet

Leer “straight line” quilten met je boventransportvoet. Waarom? Veel van ons quilsters zien op tegen het quilten van hun quilttop. Machine quilten met de vrije hand voelt soms net iets ambitieus, zeker bij grootte qults. Leer daarom verschillende patronen te quilten met de boventransportvoet. Deze manier van quilten geeft een mooi subtiele en nette uitstraling aan je quilttop. Ontdek tijdens de cursus welke mooie structuur jij aan jouw quilt kan geven. Deze quilt -techniek is geschikt voor zowel moderne als traditionele quilts.
23092018_gridwork foto

Beginnerscursus Machinequilten/Gridwork

Wil je machinequilten, maar weet je niet waar te beginnen? Tijdens deze les leer je alle basisbeginselen van het machinequilten. Om houvast te hebben voor het quilten, gebruiken we een sjabloon. Dit resulteert in een prachtig resultaat dat er professioneel uitziet. Dit is een geweldige les voor beginners.

Beginner Rulerwork with sampler set Westalee

Leer tijdens deze cursus hoe je met de basic Rulerset van Westalee verschillende mooie quiltpatronen kan maken met je eigen naaimachine. Rulervoet en de basis set met rulerwork-linealen kunt u tijdens de cursus aanschaffen maar geef wel even door of u een High shank of Low shank naaimachine heeft.

Free Motion Feathers

Wil jij je free-motion ervaring naar het volgende niveau brengen? Leer dan feathers (veertjes) quilten. Er zijn verschillende manieren om een veertje te quilten. De traditionele veren zijn vaak uitdagend omdat je over dezelfde lijnen terug moet quilten. Maar er zijn ook zeker varianten die veel makkelijker zijn aan te leren. In de cursus leer je bij welke varianten jij je comfortable voelt en krijg je voldoende inspiratie mee om je verder te ontwikkelen in het maken van de mooiste veertjes.

Creative Free Motion Quilting

Kan je al free-motion quilten en weet je een mooie steekkwaliteit te creëren , maar weet je niet waar je op je eigen quilt moet beginnen? Leer welke verschillende free-motion motieven er allemaal zijn en hoe je die kan toepassen op een quilttop. In deze les gaat het erom dat je meer zelfvertrouwen krijgt om zelf verder aan de slag te gaan. Er wordt uitgebreid op ingegaan hoe je structuur aan je quilt geven. Je zal ontdekken dat met alle tips uit de les, je makkelijk je eigen motieven weet te kiezen en  te spelen met de uimte. Het resultaat zal altijd uniek en prachtig zijn.

18-mei-cursus-giant-clamshells

Giant Clamshells

Moderne quiltsters in de US zijn gek van dit patroon! Je leert tijdens de workshop hoe je ronde vormen makkelijk in elkaar kan zetten zonder te spelden. Er wordt tijdens de cursus gebruik gemaakt van een 12 inch clamshell patroon. Deze kan je tijdens de cursus aanschaffen.

Rulerwork/Bernina rulers

Heb je Bernina rulerwork linialen aangeschaft en een speciale ruler-naaimachinevoet? En wil je inspiratie opdoen hoe die te gebruiken? Tijdens deze workshop gaan we samen die uitdaging aan. Nadat je hebt geleerd hoe je deze linialen moet gebruiken op je eigen naaimachine, gaan we aan de slag om verschillende ideeën uit te werken. 

Sluit Menu
×
×

Winkelmand